Feriepasning

Vi har i SFOen på Firkløverskolen fælles feriepasning i Give.

Det betyder, at når skolen lukker, enten til efterårs-, vinter- og sommerferie samt andre fridage i løbet af året, passes alle børn i Give SFO-afdelingen.

Børn skal tilmeldes feriepasning på forhånd. Der kommer besked om tilmelding i Aula og via Tabulex, når det er tid til tilmelding.

Du finder SFO via indkørslen til Ikærhallen, vælg parkeringspladsen til højre. I hjørnet går stien op bag HK benzin til SFO, her fortsætter I frem til hovedindgangen. Inden for dørene er det første I møder skærmen med Tabulex, her tjekker jeres barn ind, derefter fortsætter I rundt om hjørnet til I kommer til cafeen, Der vil, hvis det er muligt, være en voksen fra Elkjær, Givskud og Give hver dag fra kl. 8:00. Vi vil gerne hilse på jer når i kommer så har vi mulighed for at anvise garderobe, madpakkeopbevaring mv.

Åbningstiden er daglig kl. 6:15 – kl. 16:45 (fredag kl. 16.00). Morgenpasning mellem kl. 6:15 og 7:30

Børnene tilbydes eftermiddagsmad kl. 14.00.

Børnene medbringer selv frugt/lille madpakke til formiddagspausen og madpakke til frokost.

Faciliteter/aktiviteter

Der er en dansesal med scene og musikanlæg.

Der er et stort puderum, hvor man kan boltre sig.

Der er ”Oasen”, her kan der spilles spil, leges med dukker og meget andet.

Der er ”Værkstedet”, som er det kreative værksted.

Der er ”2. klasses” rummet, hvor de store børn kan hygge sig for sig selv.

Der er ”Laden”, hvor der kan spilles bold.

Der er ”Cafeén” hvor der tilbydes morgenmad og eftermiddagsmad.

Der er to store legepladser.

Der er en stor græsplæne hvor der ofte spilles fodbold, rundbold og andet boldspil.

Der kan køres mange kilometer på et hav af mooncars og løbehjul.

Vi går også nogle gange over i den store hal eller gymnastiksal på Ikær.

Hvis vejret tillader det kan det være vi kælker, finder hoppeborgen frem eller etablere vandrutsjebanen.

Vi vægter et åbent og konstruktivt samarbejde til gavn for det enkelte barn. Derfor er vi altid åbne over for de behov, I som forældre ser jeres barn har. Det er ikke sikkert, vi kan imødekomme alt, men spørg hos personalet, hvis jeres barn har brug for særlig opmærksomhed.

For alle os i SFOen er det vigtigt, at bruge flest hænder i hverdagen, hvor de fleste børn kommer, derfor samler vi alle børn i feriepasning.

Vi bruger Tabulex SFO børn i forhold til håndtering af indmeldte børn, aftaler, beskeder m.v. Det er vigtigt, at I får meldt til og fra til de forskellige feriepasningsperioder, da vi bruger tilmeldingen som udgangspunkt for, hvor mange voksne, der er brug for i hver enkelt periode.