Om SFOen

Velkommen til SFOen på Firkløverskolen. SFOen er fordelt på de forskellige afdelinger, dette gør at SFOen på Firkløverskolen består af fem afdelinger. Her vil i få et indblik i hverdagen i SFOen.

Når børnene kommer fra skole, stiller de deres tasker og hænger deres overtøj i  de tildelte garderober, og tjekker ind på skærmen ved indgangen. Her er børnene registreret i SFO TABULEX, som I forældre kan logge på og anvende som beskedsystem, og til info omkring SFO.

Når man går hjem skal man huske at sige farvel og tjekke ud igen.

Der er hver dag eftermiddagsmad klar, når børnene kommer fra skole. Det er et lille måltid som kan bestå af frugt, grovbolle m. ost, knækbrød, yougurt/tykmælk, grønt, eller hvad vi finder på, og har mulighed for at lave.

SFO har forskellige aktiviteter i puderum, musik sal, bevægelse og boldspil i Laden, krea-værksted, udeleg, spil, hygge, leg og samvær med kammerater og vi voksne. Af andre aktiviteter/arrangementer kan nævnes Pizzaria, turneringer i mange forskellige discipliner, sience uge, hulebyggeri,   m.m.

Børnenes trivsel ligger os meget på sinde. Derfor forsøger vi at lægge mærke til hvad der rører sig i børneflokken, så vi kan lave aktiviteter og tiltag som tager udgangspunkt i børnenes egne interesser. Bl.a. derfor afholdes hver måned børnemøder, hvor børnene kan sætte deres egne punkter på dagsordenen.

Vi arbejder for at børnene skaber gode relationer og  sociale fællesskaber, gennem leg og aktiviteter. Vi vægter den gode tone, trivsel, udvikling og dannelse, personligt og sammen med andre børn og voksne.

Vi vil gerne skabe muligheder for at børnene kan få erfaringer med hvad fællesskaber kan, hvordan de bruges og hvordan de styrkes.

Vi arbejder for et åbent og konstruktivt forældresamarbejde.