Forældremøder

Formål:

Forældremøder skal sikre, at skolen og forældrene i samarbejde tager ansvar for den faglige, sociale og trivselsmæssige udvikling i klassen.

Mål:

• Forældremøder sikrer et godt samarbejde mellem skole og forældre omkring klassen.
  • Forældremøder sikrer inddragelse af forældrene i drøftelse og løsning af faglige og trivselsmæssige udfordringer i klassen.
  • Forældremøder sikrer, at forældrene kender de overordnede planer for de faglige og sociale aktiviteter, der skal iværksættes i klassen.
  • Forældremøder medvirker til at skabe et godt forældrefællesskab omkring klassen.

Skolens ansvar:

Skolen:

• afvikler regelmæssigt forældremøder samt ekstraordinære møder efter behov.
  • sørger for, at der på møderne er plads til såvel information som dialog med og mellem forældrene.
  • sørger for, at inddrage klassens forældreråd i planlægning og gennemførelse af forældremøder.
  • indkalder i god tid til forældremøder og på tidspunkter, hvor forældrene har mulighed for at deltage.
  • tilstræber at større forældrearrangementer på afdelingerne ikke ligger samtidig.

Forældrenes ansvar:

Forældrene:

• bestræber sig på at deltage i forældremøderne.
  • bestræber sig på at bidrage konstruktivt på forældremøderne, så klassens faglige og trivselsmæssige udvikling sikres.
  • i forældrerådet deltager i planlægning og gennemførelse af forældremøder.