Førskolen/ Den gode overgang

Førskolen kan ses som en brobygning mellem børnehaven og børnehaveklassen.

For at opnå en så tryg overgang som muligt, vil børnene få den fornødne ro til at vænne sig til de nye omgivelser.

Der er faste gennemgående personaler i de 4 måneder børnene er i førskolen. Herudover vil der om eftermiddagen være det sædvanlige SFO-personale.

Vi vil i perioden før 1. april - i samarbejde med børnehaven - arrangere et antal besøgsdage i Give SFO inden børnene skal starte i førskolen. På disse besøgsdage får børnene lov til at ”snuse” lidt til deres kommende nye omgivelser, samtidig får de hilst på de nye voksne, som de bliver tilknyttet. Herudover vil førskole personale besøge børnene i børnehaven. Hvis muligt vægter vi, at børnehavepersonale i perioden er tilknyttet førskolen. Desuden vil der, med forældrenes tilladelse, være en overleveringssamtale mellem børnehave og førskole personalet omkring det enkelte barn.

Frem mod skolestart vil vi arrangere nogle besøgsdage på skolen, hvor børnene vil opleve biblioteket og indskolingen.

For nærmere detaljer henvises til folderne ”Den gode overgang ” og "Førskolen"

Folderne redigeres i efteråret og vil derefter blive opdateret her på siden.

Den gode overgang Ikær 2023-2024.pdf

Den gode overgang Elkjær 2023-2024.pdf