Firkløverskolen

Velkommen til Firkløverskolens hjemmeside og dermed til Firkløverskolen. Om du er interesseret forældre, måske en mulig ansøger til et job hos os eller bare gerne vil vide lidt mere om Firkløverskolen, så håber jeg, at en rundtur her på hjemmesiden giver dig et indblik i vores fantastiske skole.

Firkløverskolen er en kommunal folkeskole beliggende i Vejle Kommunes nordvestlige del. Vi er en distriktsskole med ca. 625 elever fordelt på afdelingerne  i Givskud (ca. 85 elever fra 0.-6. Klassetrin), Elkjær i Grønbjerg (ca. 65 elever fra 0.-6. Klassetrin), Ikær i Give  (ca. 305 elever fra 0.-6. klassetrin) og Søndermarken i Give  (ca. 170 elever fra 7.-9. klasse). Søndermarken er således overbygningsskole for alle vores elever fra 7.-9. klassetrin.

Firkløverskolen har også en specialafdeling for elever med generelle indlæringsvanskeligheder, ADHD og Autisme. Specialafdelingen har ca. 60 elever fordelt på Elkjær (ca. 30 elever fra 0.-6. Klassetrin) og Søndermarken (ca. 30 elever fra 7.-9. Klassetrin)

Vi har ca. 120 medarbejdere, der gerne løber stærkt for at give vores dejlige elever mest mulig læring, størst mulig trivsel – og ja – bare en rigtig god skolegang med gode fællesskaber, masser af læring, spændende oplevelser og varieret undervisning.

Verdensmestre? – nej ikke helt endnu, men vi arbejder konstant på at gøre en god skole endnu bedre, og vi stopper aldrig med at udvikle os selv for at blive bedre.

Vi er vant til og glade for en generel flot opbakning fra vores forældre – både når vi får ros, og når vi får gode idéer til at blive endnu bedre. Vi tilstræber at holde et højt og aktuel informationsniveau i forhold til vores forældre, og det sætter vores forældre pris på.

Hvis du er en mulig ansøger til et spændende job hos os, kan vi love dig en arbejdsplads med højt til loftet, et supergodt kollegialt klima, muligheder for at udvikle dig og prøve gode idéer af, møder med mening, teamsamarbejde og faglig udvikling i fagteams på tværs af afdelingerne.

Velkommen til Firkløverskolen.